Hârtie de împachetat cadouri + tutorial

by - 12/09/2014

Dacă tot am zis că am intrat în vâltoarea pregătirilor de Crăciun, mi-a mai venit o idee, cum ar fi să-mi ornez singură hârtia de împachetat cadourile? Ca în cazul felicitărilor, rafturile magazinelor sunt pline de felurite hârtii din care ai de unde să alegi. Totuși uneori poate vrei ceva mai simplu, minimalist. Sau poate nu-ți place nu-știu-ce desen sau culoare și ajungi să nu mai cumperi niciuna. Dar poți cumpăra sau poate deja ai acasă o rolă de hârtie într-o singură culoare, pe care poți să o lași așa, simplă sau poți să o ornezi cu câteva imprimeuri ușor de făcut.


Cele necesare pentru acest proiect:
  • hârtie de împachetat într-o singură culoare
  • acuarele
  • vopsea acrilică sau opțional cerneală pentru ștampile
  • o pensulă
  • un suport pe care se vor combina vopselurile
  • creion, linie, foarfecă
  • cartofi (da, ați citit bine!)
  • un cuțit cu vârf ascuțit sau cutter
  • sfoară sau alte fire decorative de legat cadourile împachetate
M-am gândit să încerc două metode, prima, inspirată din hârtia în picățele pe care am folosit-o la felicitările de iarnă și al doua folosind metoda ștampilatului cu cartofi.


Hârtie în picățele sau i-aș zice eu - ninsoarea veselă și colorată

O metodă simplă și cu efect pentru a orna o banală hârtie de culoare albă sau orice altă culoare deschisă. Se întinde o bucată de hârtie pe o suprafață plană, eu am proptit-o cu niște pietricele. Cu o pensulă mai largă se ia dintr-o culoare de acuarelă (diluată cu apă mai mult sau mai puțin, în funcție de intensitea dorităa culorii) și apoi se stropește lovind ușor cu degetul pensula. Puteți repeta pașii și cu alte culori, până obțineți combinația de culori sau densitatea de picățele dorită. Hârtia astfel ornată, se lasă să se usuce, fie pe suprafața inițială, fie întinsă pe spătarul unui scaun.


Hârtie ornată cu imprimeuri folosind ștampile ”cioplite” în cartofi

Această metodă e un pic mai dificilă decât prima, dar cu un efect la fel de frumos. Am pregătit o bucată de hârtie de împachetat, de data asta am ales o culoare mai închisă, pe care am întins-o pe suprafața de lucru. Pe o ciornă am desenat câteva forme cu inspirație iernatică. Pe câteva din ele le-am repetat pe un suprafața unui cartof tăiat pe jumătate. Detaliile prea mici sunt mai greu de tăiat, așa că am ales să cioplesc, cu ajutorul unui cutter, un brăduț geometric și o căsuță (cu mănușa n-am obținut rezultat dorit, așa că am exclus-o). Cioplitul acesta în cartof e o treabă minuțioasă, având în vedere că materialul e unul foarte ușor de tăiat, așa că ciopliți cu atenție și răbdare. Pentru această metodă am folosit vopsea acrilică, dar probabil mai indicată ar fi cerneală specială pentru ștampile. Am întins vopseaua cât mai uniform pe un suport și apoi am ștampilat hârtia cu formele făcute mai sus. Recunosc că nu iese un desen perfect, pe aici se mai murdărește, pe colo e mai neclar, dar per ansamblu a ieșit bine, chiar și cu imperfecțiuni. Ca exercițiu puteți încerca să ștampilați mai întâi pe o ciornă, iar în legătură cu ștampilatul folosind cartofi vă puteți inspira și de aici.


După ce bucățile de hârtii ornate personalizat s-au uscat, am purces la împachetarea (recunosc, de test, deocamdată) a unor cadouri improvizate. Cele reale încă se meșteșugăresc intens de către ajutorii Moșului.


În loc de concluzie, am să vă spun totuși că nu sunt o mare fană a hârtiei de împachetat, mai ales când aceasta este folosită în exces, pentru a împacheta niște cadouri/cutii prea mari. Până la urmă, oricât de frumoasă ar fi ea, majoritatea hârtiei de împachetat ajunge la coșul de gunoi, din păcate, fiind atât o risipă de bani, dar și de resurse. Așa că împachetați cu grijă și înțelepciune cadourile, poate găsiți o variantă mai sustenabilă, cum ar fi hârtie reciclată, săculeți de pânză ce au și o altă utilitate sau prin metoda japoneză furoshiki (împachetarea darurilor în bucăți de pânză sau mătase).

Totuși, probabil fiecare dintre noi recunoaște emoția despachetatului unui cadou ascuns bine sub o hârtie. Iar copiii probabil sunt cei mai fericiți când vine vorba de asta. Eu m-am gândit să folosesc hârtia de mai sus la împachetarea unor cutii de pantofi umplute cu bunătățuri pentru copii, o să revin cu o fotografie reprezentativă. E vorba despre proiectul Shoebox, despre care poate deja ați auzit și la care deja ați și contribuit. Dacă nu, mai sunt încă câteva zile până la data limită de a trimite cutiile, mai multe detalii vedeți aici sau aici

Hai, spor la bricolat, la împachetat și la dăruit! Sigur cineva vă va întoarce în dar un zâmbet cu bucurie.

You May Also Like

1 commentarii

  1. Mersi pentru tutorial, cu adevarat de ajutor daca vrei sa impachetezi un cadou si nu ai nicio idee cum sa o faci!

    RăspundețiȘtergere