La piaţă în Antwerpen

by - 8/18/2013

Mă pregăteam să scriu despre tarta rustică de caise, pe care le-am luat din piaţă, dar uitându-mă peste câteva imagini, mi-am dat seamă că sunt prea multe. Aşa că le pun aici şi vă povestesc oleacă despre ce-i cu piaţa asta din Antwerpen, care e un pic (sau mai mult) diferită de cea de acasă, din Bucureşti.


Înainte să vin aici, eram obişnuită cu mersul zilnic la piaţă, sau chiar dacă nu treceam eu în fiecare zi, ştiam că sunt acolo, tarabe cu munţi întregi de fructe şi legume. Tarabe cu munţi întregi de fructe şi legume sunt şi aici, doar că le găseşti o singură dată pe săptămână, sâmbăta (sau în alte zone ale oraşului, în alte zile, dar sunt pieţe mult mai mici), într-o piaţetă mai largă, în faţa teatrului. Acest concept, odată pe săptămână, într-un loc, care în celelalte zile este gol, l-am întâlnit şi în Berlin, unde obişnuiam să mergem la pieţele organizate de obicei în parcări, ce se goleau de maşini de două ori pe săptămână, miercurea şi sâmbăta, pentru a face loc balamucului din piaţă. La fel am văzut şi în Beaune, Franţa, cum se organizează piaţa locală. De fapt, tot o dată pe săptămână, duminica, este piaţă şi acasă, la ţară în Moldova.

Recunosc că nu ne-am făcut încă un obicei să mergem în fiecare sâmbătă şi să ne aprovizionăm cu fructe şi legume, dar şi alte produse, pentru că poţi găsi orice, de la brânzeturi, peşte, felurite cărnuri, pâine de casă, dulciuri, plante şi flori, până la tarabe cu haine, cărţi, accesorii pentru casă şi alte mărunţişuri. Apoi acum în sezon găseşti scoici servite pe loc, alături de un pahar de vin sau şampanie. I se mai spune şi piaţa marocană sau exotică pentru că găseşti munţi de măsline, nuci şi fructe uscate, mirodenii, iar la o tarabă poţi mânca fie iarnă sau vară, o clătită marocană (coaptă pe loc pe nişte plite improvizate), umplută cu tot felul de minunăţii, principalele ingrediente fiind brânza sărată şi mierea, şi poţi bea un ceai cald şi foarte dulce.

Cateva detalii "tehnice": piaţa-i deschisă cam de la 8:00 la 16:00, după care locul este curăţat încât nu se mai vede nici urmă de piaţă; preţurile sunt de obicei mai mari ca în magazine, dar spre ora închiderii poţi găsi oferte "speciale"; găseşti însă o gamă mai largă de produse, vândute la vrac, unele de la producători locali, ce nu trec prin procesul industrializat de ambalare; trebuie să fii atent însă la calitate şi provenienţă, pentru că poţi fi şi înşelat uneori.

Fiind şi o atracţie turistică, totuşi piaţa rămâne un loc de întâlnire între prieteni şi socializare cu necunoscuţi, aproape un loc "de joacă" pentru cei mici, iar mersul la piaţă este o activitate adânc înrădăcinată printre localnici.

You May Also Like

6 commentarii

  1. Da' sa scrii si despre tarta cu caise, bine? :-D
    Si mie-mi place piata de sambata, dar mai mult merg duminica acolo, caci sunt mai multe lucruri de vazut, nu doar fructe si legume. Si parca preturile-s mai mici duminica, nu stiu de cand am ramas cu impresia asta.
    Imi place ca pot gasi in ea tot ce imi doresc, dar si vegetabile de care n-am mai auzit si merita incercate.
    Alor mei le place foarte mult datorita supei de melci, din coltul pietei, supa pe care eu nu m-am indurat sa o incerc pana acum. :-D
    Ah, sa nu uit de florile care-mi iau ochii mereu..si de vanzatorii amabili, care fac niste buchete minunate, cu bani putini. :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, uite, că până să răspund eu aici, am publicat rețeta și tu ai și răspuns :)
      Uite că duminica încă n-am ajuns la piață, dar sună bine din ce-mi spui. Supă de melci zici? Mmm... oare cum o fi?
      Standurile de flori și mie-mi plac mult, găsești felurite și la prețuri ok. De acolo am luat un buchet de flox, data trecută, deși era plin de floarea-soarelui :)

      Ștergere
  2. Foarte frumoasa piata ta! Si eu am niste piete tare frumoase aici si chiar aveam in plan sa scriu despre ele :*)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aștept să citesc, Mirela, și să vad minunatele fotografii! Tu mergi în Bruxelles sau ai găsit unele pe la țară, mai locale?

      Ștergere
    2. Nu stiu daca stii, dar e o piata bio duminica, intre 10 si 16, in Falconplein. E f.mica, doar 3 comercianti, un brutar+legume si fructe si un macelar. Am scris ca poate te intereseaza :) (eu sunt Dana, prietena Mariei, ne-am intalnit o data in parcul din Linkerover : )

      Ștergere
    3. Mulţumesc, Dana! nu ştiam de ea, dar ne-ar plăcea să mergem pe acolo. Poate chiar ne reîntâlnim :)

      Ștergere