Vremea bulbilor nebuni a sosit

by - 3/14/2012

Da, da, exact, vremea aia pe care o aşteptăm de prin noiembrie şi uităm că între timp mai trebuie să ne bucurăm şi de iarnă. Vremea aia cu miros de verde proaspăt şi cântat de păsări călătoare. De haine subţiri, de eşarfe fluturând, fuste şi rochii vaporoase, încălţări comode şi uşoare. Ei hai, că n-a venit încă ea, mai e puţin până prin mai, aşa... Cert e că a venit vremea de grădinărit. Şi cum se vede mai jos, poate unii se prind sau nu, dar am schimbat grădina, da. Altă casă, alt oraş, altă ţară, acelaşi continent. Dar grădinarul e acelaşi sau grădinăriţă (nu-mi prea plac diminutivele, dar Dex-ul nu-mi oferă altă opţiune, de parcă munca asta ar fi doar pentru bărbaţi... hm).


Anul acesta am ales Ranunculus, Anemone, Brânduşe, Muscari, Lalele sălbatice, Alcea Rosea, Floarea soarelui, Aubrieta şi mai multe flori parfumate. Le-am plantat azi, deşi pe unele trebuia cam din decembrie-ianuarie, dar sper să nu se supere pe mine prea mult şi să răsară frumos şi să înflorească colorat, ca să mai anime un pic terasa. Despre terasă o să vă spun într-un post viitor, când, sper să încep povestea casei minunate în care ne-am mutat, în alt oraş, în altă ţară, acelaşi continent. Dar toate la timpul lor. Acum grădinărim :)


Cam aşa:


Ranunculus-ul trebuie plantat cu acele rădăcini (li se mai spune "banane", cum am citit) în jos. Bulbii cu vârful în sus, iar seminţele presurate sub un strat subţire de pământ. Tot ce-i posibil să le fi plantat prea dese, dar rezolv asta când o să răsară.

Şi bulbii nebuni, care au încolţit, sărmanii, în cutie, pentru că Vica, neconştiincioasă fiind, a uitat să-i planteze la timp... :)


Dar iată-i în pământ, în ghivece de turbă sau nu, iar când o să crească o să le găsesc un loc pe balcon sau pe pervazul geamurilor. Dar până atunci au nevoie de soare şi sper să fie, apă în mod constant şi vorbe bune :)


Cred că azi a fost zi de grădinărit în mahala, pentru că la un moment dat, în timp ce eu deja curăţam "laboratorul", aud afară harţ-harţ, vecinul cocoţat pe un zid îşi curăţa grădina cu plante mari şi întinse pe zidul de cărămidă. Am avut un impuls să-l salut, mândră de grădina mea mică, dar am renunţat, totuşi era cocoţat, şi un "Hei, Hallo!" l-ar fi putut dezechilibra foarte uşor... Data viitoare, când mai cresc şi plantele din grădina mea :)

You May Also Like

2 commentarii

  1. Nu stiam ca au la Hema seminte, mersi de idee! Eu mi-am aprovizionat balconul de la pepiniera din colt, si pandesc sezonul zmeurei si caspunilor la pepiniera :) Succes cu noua terasa inverzita

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi au avut, prin decembrie când le-am cumpărat eu :) Acum nu am mai văzut, dar poţi încerca :) Ah, da, căpşunile parfumate, ce idee bună :)

    RăspundețiȘtergere