Nürnberger Lebkuchen

by - 5/26/2011

Cu siguranţă nu este Craciunul acum, şi nici nu m-am mutat în Nürnberg, ci doar am primit o temă la cursul de germană: să ne alegem unul din cele câteva deserturi specific nemţeşti, prezentate în manual şi să povestim câte ceva despre el, în germană. Atât.
Eu însă nu m-am oprit aici, l-am făcut şi l-am dus la şcoală :) Turta dulce din Nürnberg, sau Nürnberger Lebkuchen.


Când am căutat reţeta, parcă nu-mi imaginam să fie aşa multe ingrediente, dar iată-le:
  • 115 g unt moale
  • 200 g zahăr, brun de preferat
  • 4 ouă
  • 360 g făină
  • 1 Lg condimente pentru turtă dulce
  • 2 Lg cacao
  • 1 1/2 lg praf de copt
  • 225 ml lapte
  • 150 g fulgi de migdale
  • 100 g coajă de lămâie confiată
  • 1 Lg rom sau lichior de portocale


Untul, zahărul şi ouăle se amestecă bine, până la o consistenţă spumoasă. Apoi se înglobează în acest amestec ingredientele uscate: făina, praful de copt şi cacao, alternând cu câte un pic de lapte.

În compoziţie se mai adaugă fulgi de migdale, bucăţi de coajă de lâmâie confiată (eu am folosit simplă) şi rom sau esenţă de rom, iar după preferinţă, stafide şi fulgi de nucă de cocos.

Se pune câte o lingură din compoziţie în tava de copt, eventual pe hartie de copt, lăsând ceva spaţiu între. Deasupra am pus câteva alune. Se coc pentru 15-20 de minute la o temperatură de 190° C.

Opţional după ce s-au copt şi răcit un pic, se pot glazura, eu însă le-am lăsat aşa, simple.


Amestecul condimentat pentru turtă dulce l-am făcut cu ce-am găsit prin casă:
  • 2 Lg scorţişoară
  • 2 lg cuişoare
  • 1/4 lg nucşoară
  • 1/2 lg coriandru
  • 1/2 lg cardamom
  • 1/2 lg ghimbir

Chiar dacă am rămas fără net, şi nu am mai apucat să caut o poveste pe măsură, totuşi am scăpat cu bine la şcoală, am spus toţi termenii de ingrediente pe care i-am tot "învăţat" în timp din cărţile în germană şi se pare ca Lebkuchen-urile au avut un mare succes.

Cu un ceai indian din condimente, îndulcit cu un pic de miere şi lapte, sunt perfecte pentru vremea asta de mai :) Florile sunt de la draga Miki, creatoarea de plăcinţi.

(reţetă adaptată de aici)

You May Also Like

2 commentarii

  1. mmm, pare delicios
    S-ar putea ca maine sa incerc reteta aceasta;;)
    Te pup si sa ai o zi faina

    RăspundețiȘtergere
  2. mmm, vine Craciunul deja cu aromele lui, nu? :) De-as fi mai aproape as veni sa-i gust... Sper si cred ca o sa iasa foarte buni. Zi minunata si tie!

    RăspundețiȘtergere